• Volg ons op social media:

Spelregels & wedstrijdreglement

Hieronder staan enkele veelvoorkomende regels en bepalingen weergegeven. Voor een volledig overzicht van de spelregels en de regelgeving, bezoek de website van NHV: spelregels

Aanvangstijden

Indien door welke oorzaak dan ook een team niet op de vastgestelde tijd gereed is om de wedstrijd te beginnen, beslist de official of de wedstrijd alsnog op een later tijdstip mag aanvangen, dan wel niet meer gespeeld mag worden.

Tenue

Er dient in het tenue en in de kleuren gespeeld te worden, zoals aangemeld bij het NHV. Het uitspelende team dient zo nodig in andere kleuren te verschijnen. De clubkleuren van alle teams vind je op de website van NHV (klik de club van je keuze aan en klik vervolgens op het meest rechtse tabblad 'clubinformatie').

Rugnummers

Rugnummers zijn verplicht bij de senioren en jeugd t/m de D-jeugd. De E- en F-jeugd mogen zonder rugnummers spelen.

Procedure weersomstandigheden

Wat te doen bij slecht weer? Bekijk de website van NHV: NHV-procedure slecht weer.