• Volg ons op social media:

Info voor ouders

Laat niet merken als je je een keer ergert aan het spel van de kinderen. Laat niet merken dat je ontevreden bent over bepaalde acties. Als kinderen merken dat een ouder ontevreden is, zal dat hun spel en spelplezier negatief beïnvloeden.

Punt 1

Punt 2

Leg je neer bij beslissingen van de scheidsrechter. Realiseer je hierbij dat verschillende mensen elke situatie ook verschillend zien. De scheidsrechter heeft het recht te beslissen zoals hij/ zij het ziet. Protest van publiek heeft dan geen zin. Het is bovendien voor de kinderen een slecht voorbeeld. De scheidsrechter staat er immers ook in zijn/ haar vrije tijd en vrijwillig.

Punt 3

Blijf tijdens de wedstrijd in de ruimte die bestemd is voor de toeschouwers.

Punt 4

Geef de trainer, coach en begeleider geen adviezen met betrekking tot zijn/ haar taak, ook al zijn ze goed bedoeld.

Punt 5

Geef kinderen geen aanwijzingen tijdens de wedstrijd. Buiten het feit dat kinderen dat vaak niet waarderen, is het erg verwarrend om van twee verschillende personen aanwijzingen te krijgen. Bovendien is het voor een coach niet leuk als ouders de taak ongevraagd overnemen. Heb je interesse om de kinderen aanwijzingen te geven, vraag dan aan de coach of je mee kunt helpen met de training, coachen of andere zaken.

Punt 6

Zijn er dingen die volgens jou niet kunnen, praat hier na de wedstrijd met de betrokkenen over.

Punt 7

Help, indien mogelijk, mee als een coach dat vraagt. Bedenk dat binnen onze vereniging vrijwel alles door vrijwilligers wordt gedaan. Dit wordt zeker gewaardeerd.

Punt 8

Bedank de trainer/ coach eens en andere vrijwilligers die wedstrijden of andere activiteiten organiseren.

Punt 9

Straf of beloon als ouder kinderen niet voor een niet-geleverde of geleverde prestatie bij het handballen.